Suite de mes recherches… Dans de futurs billets, nous parlerons de jongleurs. Pour l’instant, nous continuons avec les ménestrels. Pour l’instant, aucune vérification n’est faite pour savoir combien sont connus aux historiens de la musique et combien manquent. Ce travail viendra plus tard encore…
Le jour de la Chandeleur derreniere passee, aprés ce que ledit Jehannin et Oudinet du Gué, menestrel desdiz instrumens, ores [sic] souspé en l’ostel du Veau devant Saint Merry avec Jehannin, filz du maire de jonoie, Jehannin Proudomme, Perrin Chevalon, Rogerin Le Ligueur, et Oudinet le Couroier, et que yceulx menestrelz orent joué desdiz instrumens, ilz se feussent partis dudit hostel avec une lanterne et une chandelle…
Charles etc. Savoir faisons a touz presens et avenir que oye hymble supplicacion de Colin Carle, escuier, contenant que comme environ la Toussains l’an LVII il feust venuz en la ville de Pons Sainte Maixance pour soy jouer et esbatre ; et illeuc eust trouvé un homme estrange du païs de Haynau qui estoit devant le moustier de ladicte ville aprés souper, lequel homme avoit un menestre avé soy qui jouoit de la cornemuse et illeuc se feust embatu ledit suppliant pour dancer et jouer sicomme jeunes le font volentiers ; et incontinent que ledit homme estrange aperçut ledit suppliant, il dist audit menestre que il laissast le jouer ; et quant ledit suppliant vit cesser ledit menestre de jouer, il ala par devers lui et li demanda pourquoy il avoit laissié a jouer ; lequel menestre respondi que le dessusdit homme li avoit deffendu ; pour quoy ledit suppliant, esmeu de chaleur, cuidant que il le faisoit en despit de lui, prist la cornemuse dudit menestre et la geta a terre ; et ce fait ledit homme estrange survint en la place et donna une buffe
Nous vous souhaitons une très belle et heureuse année 2018, pleine de découvertes et de recherches fructueuses ! Nous espérons que vous trouverez grâce à Himanis des informations utiles et surprenantes 😀
A l’occasion d’une discussion avec Isabelle Ragnard, nous avons cherché quelques informations nouvelles sur les musiciens au Moyen Âge. Grâce à HIMANIS, de nombreuses sources nouvelles sont apparues en un rien de temps .